Hoe start ik de “hulp op afstand”?
TeamViewer
Wanneer wij een probleem niet telefonisch of via e-mail kunnen oplossen, is meekijken met onze gebruikers de ideale oplossing. Wij gebruiken hiervoor de TeamViewer software. Meekijken kunnen wij uiteraard alleen wanneer jij dat wilt. Je start het TeamViewer programma en geeft onze helpdesk het “ID en wachtwoord” die in beeld komen, daarna kunnen wij met je meekijken.
Na het downloaden zal je “TeamViewerQS.exe” nog moeten openen/uitvoeren. Hoe dat gaat is per internet programma verschillend. Het programma kan onder in beeld komen (bv. Chrome, Internet Explorer en Edge), maar er kan ook rechtsboven een download icoon zichtbaar worden (bv. Firefox).
Na het starten van het programma verschijnt er een “ID en wachtwoord”, die hebben wij nodig om mee te kunnen kijken.
Werk je met EvryOnline?
Geef aan de helpdesk aan dat je gebruik maakt van EvryOnline en geef je EV klantnummer door. De helpdesk kan dan op afstand meekijken. Een andere mogelijkheid is de hulp op afstand te starten. Start hiervoor Evry op, log in met je gebruikersnaam en wachtwoord en klik in het menu “Help” op de optie “Hulp op afstand” en geef het ID en wachtwoord door aan de helpdesk.
Werk je met Evry op je eigen Windows computer?
Je kan als je Evry open hebt, in welk scherm dan ook, op F3 drukken om de hulp op afstand te starten. Je kan ook boven in Evry in het menu “Help” de optie “Hulp op afstand” vinden. Op beide manieren opent het TeamViewer programma met je “ID en wachtwoord”.
Werk je met EvryOnline op een Chromebook?
Heb je hulp nodig in de EvryOnline omgeving? Start Evry op, login met je gebruikersnaam en wachtwoord en klik in het menu “Help” op de optie “Hulp op afstand”.
Heb je hulp nodig buiten de EvryOnline omgeving op je Chromebook? Download in dat geval handmatig de app “TeamViewer Quicksupport” in de ‘PlayStore’ op je Chromebook of gebruik de onderstaande link. TeamViewer Quick Support ChromeBook. Start de app “TeamViewer Quicksupport” en geef het ID door aan de helpdesk.
Werk je met Evry op je eigen Mac computer?
Dan open je de hulp op afstand met de groene knop zoals bovenaan vermeld.
Heb je de hulp op afstand gestart maar blijft het scherm van de helpdesk zwart? Klik dan hieronder en bekijk hoe je de beveiliging op de mac kan instellen zodat de helpdesk wel mee kan kijken.
Handleiding openen